پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

کاربرد پایه فنس و مزایای آن

۲۴ بازديد
پایه فنس به لوله‌های گالوانیزه‌ای گفته می‌شود که برای محکم نگه داشتن انواع توری‌ها از جمله توری حصاری، توری گابیون و سیم خاردار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
یکی از کاربردهای استفاده از پایه‌فنس و توری حصاری که امروزه بسیار حائز اهمیت می‌باشد، برقراری امنیت در مکان‌های شخصی و جلوگیری از دسترسی دیگر اشخاص به ملک خصوصی می‌باشد. زمین‌هایی مانند: باغ‌ها، مزارع، کارگاه‌ها و… از جمله مواردی هستند که پایه حصار به همراه توری حصاری کاربرد فراوانی در ایجاد امنیت و حفاظت آن‌ها دارند. از دیگر کاربرد های تیرحصار می‌توان به محوطه‌سازی در نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، پروژه‌های ساختمانی و… اشاره کرد.
پایه فنس و لوله‌های گالوانیزه به دلیل استفاده در حصارکشی دارای مقاومت بالایی بوده و در سایزها و اندازه‌های متفاوتی تهیه می‌شوند. جنس لوله‌های گالوانیزه و پایه فنس در اصل از آهن است و با روکش گالوانیزه پوشیده شده است که در شرایط آب‌وهوایی مختلف قابل استفاده می‌باشد.
از آن‌جایی که این محصول از ترکیب آهن، روی و... ساخته شده است؛ مقاومت بسیار بالایی داشته و در عین حال منعطف و تا حدودی شکل پذیر است. از دیگر مزایای این محصول مقاومت در برابر رطوبت، خوردگی و زنگ‌زدگی به دلیل عملیات گالوانیزاسیون بر روی آن می‌باشد.

کاربرد صنعتی میلگرد ساده

۲۱ بازديد
میلگرد ساده اغلب مصرف صنعتی دارد. از این محصول در ساخت پیچ، مهره، میخ و هم‌چنین ساخت برخی اتصالات استفاده می‌گردد. هم‌چنین میلگرد‌های ساده سایز پایین در ساخت مفتول، از جمله مفتول گالوانیزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. از کاربرد های صنعتی میلگرد های ساده می‌توان بعضا به استفاده آن‌ها در ساخت خاموت نیز اشاره کرد. خاموت، آرماتور‌های عرضی هستند که به دور آرماتور‌های طولی و اصلی در شناژ‌ها بسته می‌شوند.
میلگرد‌های ساده همان‌طور که می‌دانید در سایز‌های مختلفی تولید می‌شوند. دو نوع از آن‌ها که در شهر مفتول به فروش می‌رسد میلگرد ساده 6.5 و 10 است. میلگرد 10 ساده که وزن سبکی دارد، در صنعت رابیتس و رابیتس‌بندی ساختمان‌ها استفاده می‌شود و کاربردهایی هم‌چون تولید حفاظ دارد. جهت تولید این نوع حفاظ‌ها نیاز به میلگرد‌هایی است که علاوه بر استحکام مورد نیاز، امکان خم‌کاری نیز داشته باشند. از این رو معمولا تولید‌کنندگان حفاظ و نرده استفاده بسیار زیادی از میلگرد ده ساده دارند.

میلگرد حرارتی چیست و چه کاربردی دارد؟

۲۳ بازديد
در اجرای سقف تیرچه بلوک همواره یکی از مشکلات مهندسان سازه، جلوگیری از ترک خوردگی است. از این‌رو برای جلوگیری از ترک خوردن بتن، بعد از بتن‌ریزی سقف، از میلگردهای افت و حرارت استفاده می‌کنند. میلگرد حرارتی، صرفا به دلیل شرایط استفاده و کاربرد ویژه‌ی آن، این نام بر روی آن گذاشته شده است. در حقیقت، وظیفه عمده این میلگرد جلوگیری از تنش‌های ناشی از جمع‌ شدگی و حرارت بتن است. به همین دلیل به آن‌ها میلگرد یا آرماتور حرارتی گفته می‌شود
میلگردهای حرارتی به صورت کلاف تولید و به بازار عرضه می‌شود. بنابراین، طبق نیاز مشتری، با هر طولی قابل عرضه خواهد بود. اما به صورت کلی این میلگردها در سایزهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. ابعاد، نوع، فرآیند تولید، نحوه کاربری و اندازه قطر، در تعیین قیمت میلگردهای حرارتی به‌صورت مستقیم نقش دارند. ناگفته نماند که کارخانه تولیدکننده، از دیگر موارد حائز اهمیت و تعیین‌کننده در بازه تعیین قیمت میلگردهای حرارتی به‌شمار می‌رود.
لازم به‌ذکر است عموما به خاطر کاهش هزینه‌ها و نبودن التزام به استفاده از میلگردهای آجدار، از میلگرد ساده به‌عنوان میلگرد حرارتی استفاده می‌گردد. میلگرد ساده که به آن میلگرد A1 نیز می‌گویند، با توجه به ترکیب شیمیایی و کارخانه‌ی تولید‌کننده، قیمت متفاوتی دارد.

چند نکته برای خرید فنس

۲۰ بازديد
  1. جنس مفتول
جنس مفتولی که شما انتخاب می‌کنید دوام و مقاومت فنس را مشخص خواهد کرد. اگر شما توری با دوامی می‌خواهید باید آب‌وهوای منطقه خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن برای خرید توری فنس باغی اقدام کنید. برای آب‌و‌هوایی مانند مناطق شمالی یا جنوبی کشور که آب‌وهوای مرطوب و شرجی دارند، نوع گالوانیزه شده باید به کار رود.
  1. ضخامت مفتول
 از دیگر فاکتورهای مهمی که باید برای خرید فنس حصاری به آن توجه کرد، ضخامت مفتول است. بدیهی است که هر چه ضخامت مفتول گالوانیزه یا سیاه بیش‌تر باشد دوام و مقاومت آن نیز بیش‌تر خواهد بود. در نتیجه قیمت فنس نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین در تعیین ضخامت مفتول فنس باید هدف و انگیزه خود را در نظر بگیرید.
  1. اندازه چشمه ها
حالا که شما جنس فنس و بعد از آن ضخامت مفتول را متناسب با نیازتان انتخاب کردید، وقت آن است که در مورد اندازه و سایز چشمه‌ها فکر کنید. اینکه چقدر چشمه‌های فنس بزرگ باشد نیز به انگیزه شما برای فنس کشی بستگی دارد.
  1. ارتفاع فنس
در نهایت ارتفاع حصار شما نیز در قیمت و خرید فنس نقش بسزایی دارد. زیرا رول‌های فنس در ارتفاع‌های 1 تا 3 متر تولید می‌شوند. در نهایت شما باید انتخاب کنید که چه ارتفاعی از آن پاسخ‌گوی نیاز شما خواهد بود تا بر اساس آن پایه فنس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اولین مطالب آزمایشی من

۱۹ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۲۱ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.