پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

تیرچه فلزی کرومیت چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

۲۴ بازديد
در ساختمان‌سازی مصالح بسیاری مورد نیاز است که هر یک مربوط به ساخت قسمتی از ساختمان هستند. در واقع عدم وجود هریک از این مصالح باعث ناقص شدن روند ساخت می‌شود. یکی از مصالح مهم و کاربردی در ساختمان سازی، تیرچه‌ها هستند که در انواع تیرچه کرومیت و تیرچه بتنی موجودند. اگر نمی‌دانید تیرچه فلزی کرومیت چیست ؟ در این مقاله همراه شهر مفتول باشید ما امروز قصد داریم شما را با اجزای تیرچه فلزی با جان باز یا کرومیت آشنا کنیم. این نوع تیرچه از کاربرد مهمی برخوردار است. با ما همراه باشید تا در مورد تیرچه فلزی یا کرومیت و کاربرد آن اطلاعات بیش‌تری کسب نمایید.
تیرچه فلزی یا کرومیت نوعی تیرچه پیش ساخته همانند تیرچه سفالی فندوله‌ای و بتنی است. البته با این تفاوت که در بال تحتانی یا پاشنه آن به جای دو میلگرد و بتن، از ورق فولادی 3 یا 4 میل، و در بال فوقانی آن به جای 1 عدد میلگرد از نبشی استفاده می‌شود.
نبشی نوعی پروفیل ساختمانی می‌باشد که در سایت آهن 118 در سایز‌های مختلف به فروش می‌رسد.
در این تیرچه بال فوقانی از یک تسمه یا دو میلگرد، و بال تحتانی از یک تسمه تشکیل می‌شود. دو بال به کمک میلگردی خم شده که در نقش جان باز عمل می‌کند، به یک‌دیگر وصل می‌شوند. در فاصله تیرچه‌ها از بلوک‌های پیش ساخته بتنی، طاق ضربی و یا بلوک پیش ساخته سفالی استفاده می‌گردد.
این تیرچه به نوعی خود ایستا است. تیرچه فلزی در حین انجام عملیات اجرایی به شمع نیازی ندارد و می‌تواند متحمل مستقیم بارهای اجرایی باشد. این قطعه در سازه‌هایی که طبقات ارتفاع زیادی دارند و شمع‌بندی سخت و هزینه‌های زیادی در بردارد، گزینه مناسبی است.

تیرچه فلزی با جان باز ( کرومیت ) چیست ؟
اجزای تشکیل‌دهنده تیرچه فلزی کرومیت چیست ؟
· بال تحتانی
بال تحتانی اولین جز تشکیل‌دهنده تیرچه فلزی است که از ورق برش خورده ساخته می‌شود. این جز به‌عنوان عضو کششی خرپا عمل کرده و بارهای اعمال شده را در سه مرحله بارگذاری سازه متحمل می‌گردد. در مرحله اول باید بال تحتانی قابلیت تحمل نیروی کششی حاصل از لنگر خمشی و ناشی از وزن خود تیرچه در زمان حمل‌و‌نقل را داشته باشد. بال تحتانی در مرحله دوم بارگذاری تیرچه باید بتواند نیروی کششی که حاصل از وزن مرده سقف در فواصل محور تا محور تیرچه‌های فلزی است را متحمل شود. در مرحله بهره‌برداری از تیرچه فلزی کرومیت که مرحله سوم است، باید بال تحتانی بتواند به عنوان عضو کششی تحت لنگر ناشی از بارهای وارده عمل کند.
· اعضای قطری
اعضای قطری، دومین دسته از اجزای سازنده تیرچه کرومیت هستند که از میلگرد برای آن استفاده می‌گردد. آن‌ها به عنوان جز مورب خرپا فعالیت می‌کنند. این بخش توسط اعضای کششی، فشار ایستایی مورد نیاز را برای تحمل بارهای وارده بر تیرچه فلزی در سه مرحله بارگذاری، تامین می‌کند.
در اولین مرحله از بارگذاری، اعضای قطری تیرچه فلزی با اعضای کششی زیرین و اعضای بالایی، ایستایی مورد نیاز را برای تحمل وزن خود تیرچه فلزی در حین حمل‌ونقل تامین می‌کنند. درمرحله دوم بارگذاری تیرچه کرومیت فلزی هم این عضو، تامین‌کننده ایستایی لازم برای تحمل بار مرده سقف بین تکیه‌گاه‌های موقت است. در مرحله سوم از بارگذاری تیرچه فلزی نیز، عضو قطری بخشی از نیروی برشی وارد شده را متحمل می‌شود.
· بال فوقانی
بال فوقانی در تیرچه فلزی کرومیت، متشکل از نبشی، تسمه یا ناودانی است که درون بتن پوششی مستقر می‌شود. بال فوقانی در اولین و دومین مرحله بارگذاری تیرچه فلزی، متحمل وزن تیرچه است. هم‌چنین در زمان حمل‌و‌نقل و نیز وزن مرده سقف در زمان بتن‌ریزی و قبل از حاصل‌شدن مقاومت بتن پوششی است. در سومین مرحله از بارگذاری تیرچه نیز، با دیگر اعضای تیرچه، بار حاصل از بارهای مرده و زنده را در حین استفاده از سازه متحمل می‌شود.

اجزای تشکیل‌دهنده تیرچه فلزی کرومیت چیست ؟
کاربرد تیرچه فلزی ( کرومیت ) چیست ؟
در ساختمان‌سازی از تیرچه فلزی در سقف‌های سبک و با دهانه بلند استفاده می‌شود.کاربرد تیرچه کرومیت فقط در اسکلت‌های فلزی است. سقف‌هایی که در آن از تیرچه فلزی استفاده می‌شود، جز سقف‌های شبکه‌ای و حفره‌دار هستند. استفاده از تیرچه فلزی دارای مزایای خوبی از جمله اجرای آسان، اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه بودن، عایق حرارت و صدا بودن، هموار بودن سطح بعد از نازک‌کاری و سرعت اجرای بسیار آن می‌باشد.
به علت سبکی تیرچه‌های فلزی و امکان تیرریزی تمام طبقات در یک نوبت، در صورت استفاده از بلوک یونولیت سقفی (پلاستوفوم یا پلی استایرن) به جای بلوک سیمانی یا سفالی سرعت اجرای کار افزایش می‌یابد.
کلام آخر
 همان‌طور که در مقاله فوق مطالعه کردید تیرچه‌های فلزی که به کرومیت هم شناخته می‌شوند در ساختمان‌سازی کاربرد وسیعی دارند. بهتر است قبل از شروع هرکاری تحقیق و بررسی‌های لازم در رابطه با مصالح و قطعات مورد‌نیاز را به‌عمل آورید. ما در سایت شهر مفتول آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما و معرفی بهترین محصولات، با کیفیت مرغوب هستیم. پس همین حالا با مشاوران ما با شماره 54483_021 ما تماس بگیرید.

تفاوت پروفیل زد ( Z ) و پروفیل آبرو و کاربرد آن‌ها

۱۷ بازديد
پروفیل، از جمله مهم‌ترین مقاطع در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان‌سازی است. پروفیل دارای انواع مختلفی است. از جمله پروفیل مقاطع باز و پروفیل قوطی محصولاتی هستند که در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما دو نوع پروفیل موجود در بازار که کاربردهای مختلفی دارد، پروفیل زد و آبرو است. اما تفاوت پروفیل زد و آبرو چیست ؟ با کاربرد پروفیل زد و کاربرد پروفیل آبرو آشنا هستید؟ در ادامه قصد داریم در مورد تفاوت پروفیل Z و آبرو صحبت کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مقایسه پروفیل زد ( Z ) و آبرو با ما همراه باشید.
پروفیل زد چیست ؟
ازجمله پرکاربردترین پروفیل‌های مورد استفاده در صنعت ساختمان‌سازی، پروفیل زد است. علت نامگذاری این پروفیل، شکل ظاهری آن است. مقطع این پروفیل به شکل حرف Z است. به همین علت آن را این‌طور نامگذاری کرده‌اند. از جمله کاربرد پروفیل زد ( Z ) ، زیرسازی سقف شیب‌دار است. البته کاربرد پروفیل زد ( Z ) در کشتی‌سازی را نباید نادیده گرفت.
کاربرد پروفیل زد ( Z )
از جمله مهم‌ترین کاربردهای این نوع پروفیل به شرح زیر است:
  • سالن‌های ورزشی
  • سوله‌ها و پارکینگ‌ها
  • انبار
  • ایستگاه اتوبوس
  • ترن
  • سالن‌های بزرگ صنعتی
  • ایستگاه‌های سوخت‌رسانی
  • تقویت سازه‌های فلزی
  • ساخت جعبه‌های فلزی
  • تقویت تیرها و....
انواع پروفیل زد ( Z )
در بازار انواع مختلفی از پروفیل زد ( Z ) یافت می‌شود. از جمله رایج‌ترین نوع آن‌ها پروفیل زد 18 ، پروفیل زد 20 و پروفیل زد 22 است. البته انواع دیگری از آن با ابعاد مختلف در بازار وجود دارد.
تفاوت پروفیل زد ( Z ) و پروفیل آبرو
پروفیل آبرو چیست ؟
در پاسخ به سوال پروفیل آبرو چیست باید گفته شود این نوع پروفیل برای ساختن سقف استفاده می‌شود. در مناطقی که بارش بیشتری دارد، از پروفیل آبرو استفاده می‌گردد. پروفیل آبرو با پروفیل درب و پنجره متفاوت است.
همانطور که گفته شد هدف اصلی این پروفیل، انتقال آب ناشی از برف و باران از سقف به پایین است. به همین علت به آن آبرو گفته می‌شود. بنابراین اصلی‌ترین کاربرد پروفیل آبرو انتقال آب از سقف به زمین است.
از جمله مزایای پروفیل آبرو ، این است که ضد زنگ بوده و مقاومت بالایی در برابر اکسید شدن دارد. از این رو دارای دوام بیشتری است. لازم است بدانید برای تولید پروفیل آبرو از ورق رنگی یا ورق گالوانیزه استفاده می‌شود. همچنین به صورت عمده به این پروفیل، ناودانی نیز گفته می‌شود.
مشخصات پروفیل آبرو
  • ضخامت ورق بین 2 تا 3 میلی متر
  • 6 متر طول
  • ارتفاع 16 سانتی متر، البته با توجه به ابعاد ممکن است متفاوت باشد.
  • به صورت کلی وزن آن بیش از 70 کیلوگرم است.
کاربرد پروفیل آبرو
کاربرد پروفیل آبرو تقریبا متنوع است. از این پروفیل در موارد مختلفی استفاده می‌شود. در ادامه کاربرد پروفیل آبرو آورده شده است:
  • اولین کاربرد پروفیل آبرو ساخت درب چوبی و یا ام دی اف است.
  • از این پروفیل برای اتصال ساندویچ مربوط به پانل‌های سقفی استفاده می‌شود.
  • کاربرد پروفیل آبرو در مرغ‌داری، گلخانه و یا گاوداری نیز به چشم می‌خورد.
  • برای سقف پارکینگ نیز استفاده می‌گردد.
تفاوت پروفیل زد ( Z ) و پروفیل آبرو
در این بخش به بررسی تفاوت پروفیل زد ( Z ) و پروفیل آبرو می‌پردازیم. اصلی‌ترین تفاوت‌های میان این دو را در ادامه آورده‌ایم:
شکل ظاهری
از جمله اصلی‌ترین تفاوت پروفیل زد ( Z ) و پروفیل آبرو شکل ظاهری آن‌هاست. شکل ظاهری پروفیل زد به صورت حرف Z است که در اندازه‌های 16، 18، 20 و 22 موجود است.
اما پروفیل آبرو به شکل حرف U  است. این پروفیل در دو نوع آبرو یک طرفه و دو طرفه یافت می‌شود. در پروفیل آبرو یک طرفه تنها از یک سمت می‌توان آن را به تکیه‌گاه متصل کرد. اما در نوع دو طرفه از دو سمت می‌توان اقدام نمود. انواع این پروفیل شامل آبرو لندنی، دنده‌ای و جعبه‌ای است. ضخامت آن نیز حدودا بین 2 تا 3 میلی متر است.
کاربرد
از جمله دیگر تفاوت پروفیل زد ( Z ) و پروفیل آبرو کاربرد آن‌هاست. کاربرد پروفیل زد ( Z ) در ساخت  سقف ساختمان، کارخانه، سوله، انبار و... است.  حتی از آن در صنعت کشتی‌سازی و ساخت ستون‌های مقطع مرکب نیز استفاده می‌شود.
این در حالیست که کاربرد پروفیل آبرو در انتقال آب برف و باران به سمت زمین است. معمولا برای ساختن سقف ساختمان‌های شمال کشور، از این پروفیل استفاده می‌شود.
انواع
از دیگر تفاوت‌های این دو نوع پروفیل انواع آن‌هاست. پروفیل آبرو شامل پروفیل لندنی، دنده‌ای و جعبه‌ای است. پروفیل زد در انواع 16 ، 18، 20 و 22 وجود دارد.
نوع تولید
در ساخت پروفیل آبرو، از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود. چرا که این ورق مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارد. در ساخت پروفیل زد از ورق‌هایی به صورت نورد گرم استفاده می‌شود.
کلام آخر
در مطالب فوق در خصوص مقایسه و تفاوت پروفیل‌های آبرو که در انواع یک طرفه و دو طرفه تولید می‌شوند، با پروفیل‌های زد ( Z ) نکاتی را ذکر کردیم. این دو پروفیل در شکل ظاهری، نحوه تولید، انواع، کاربرد و قیمت دارای تفاوت‌هایی با یک‌دیگر هستند. علاوه بر آن شباهت‌هایی نیز دارند که می‌توان به ساخته شدن هر دو پروفیل از ورق گالوانیزه اشاره کرد.
در نهایت شما می‌توانید برای استعلام قیمت و خرید پروفیل آبرو و پروفیل Z و کسب اطلاعات بیش‌تر در خصوص اینکه کدام متناسب با نیاز شماست، با شماره 54473_021 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد تیرچه بتنی در ساختمان چیست ؟

۲۱ بازديد
با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی هر روز شاهد تغییرات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف و ساختمان‌سازی هستیم. مصالح جدید و مختلفی برای سهولت و استحکام در روند کار سازه‌ها تولید شده‌اند. این مصالح با روش‌های مختلف و در ابعاد و انواع گوناگون عرضه می‌شوند. یکی از محصولات جدید ارائه شده به تیرچه بتنی معروف است. اما سوال اصلی این می‌باشد که تیرچه بتنی چیست و یا چه کاربرد هایی دارد؟ این محصول دارای انواع مختلف و اجزای تشکیل‌دهنده گوناگون است و هم‌چنین معایب و مزایای مختص به خود را دارد. تیرچه بتنی در ساخت سقف ساختمان ها کاربرد فراوان داشته و نقش مهمی را ایفا می‌کند. در این مقاله سعی بر آن داریم تا تیرچه پاشنه بتنی و کاربرد های آن را به شما معرفی کنیم. پس ما را همراهی کنید.
تیرچه بتنی چیست ؟
در پاسخ به سوال تیرچه بتنی چیست می‌توان گفت: تیرچه بتنی قطعه‌ای پیش ساخته است که از میلگرد و بتن ساخته شده است. در صنعت ساختمان‌سازی زیر مجموعه مصالح پر کاربرد و رایج بوده کاربرد اصلی آن در ساخت سقف ساختمان است. این عضو پیش ساخته از بتن و آرماتور‌های فولادی است. این قطعه با قرار گرفتن بلوک‌ها در بین تیرچه‌ها، تحت عنوان قالب و با بتن پوششی درجا ریخته شده، تشکیل دهنده مقطع مرکب T شکل هستند. این تیرچه‌ها به دو نوع تیرچه خرپایی و تیرچه پیش تنیده تولید می‌شوند.
ابعاد تیرچه باتوجه به نوع و اندازه بار زنده وارد شده بر سقف، دهانه و فاصله‌های بین تیرچه متفاوت است. تیرچه دارای حداقل عرض و ضخامت بتن آن 40 میلی‌متر است. قطر در میلگرد کششی و فشاری اصلی حداقل 8 میلی‌متر است. همین قطر در میلگرد ساده که نقش مهار‌کننده دارد، حداقل 6 میلی‌متر خواهد بود.
وزن بلوک‌ها و بتن پیش از به‌دست آمدن مقاومت بتن ریخته شده، به کمک شمع‌بندی یا تکیه‌گاه‌های موقت تحمل می‌شود. پس از به‌دست آمدن مقاومت بتن ریخته شده، تیرهای بتنی به شکل T کنار هم و به هم چسبیده هستند. این تیرهای T شکل متحمل لنگر خمشی و ناشی از بارهای سقف هستند و به تیرهای اصلی منتقل می‌شوند.
روش تولید تیرچه بتنی پیش تنیده
کاربرد های تیرچه بتنی طی مراحل مختلفی قابل شرح است:
مرحله اول: در مرحله حمل‌و‌نقل، تیرچه متحمل بار حاصل از وزن خود است.
مرحله دوم: در این مرحله تیرچه، بارهای مرده حاصل از اجزای سقف و نیز بارهای زمان اجرا را بین تکیه‌گاه‌های موقت یا شمع‌بندی‌ها متحمل می‌گردد. این مرحله تا قبل از به دست آمدن مقاومت بتن ریخته شده است.
مرحله سوم: این مرحله پس از به دست آمدن، مقاومت بتن ریخته شده بوده و در آن شمع‌بندی‌ها برداشته شده‌اند. هم‌چنین تیرچه به‌عنوان عضو کششی T شکل، بارهای حاصل از بارهای مرده و زنده را در حین بهره‌برداری متحمل می‌گردد.
کاربرد تیرچه پاشته بتنی
تیرچه پاشنه بتنی ، قبل از نصب، بتن‌ریزی می‌شود. این محصول به‌عنوان تامین تکیه‌گاه بلوک‌ها برای قالب دائمی و هم‌چنین به‌عنوان پرهیز از قالب‌بندی قسمت زیرین سقف به‌کار می‌رود. در تیرچه های بتنی نوعی از بتن در پاشنه استفاده می‌شود که به لحاظ مقاومتی از بتن اصلی ضعیف‌تر است. این نوع بتن ضخامتی حدودا 5 سانتی‌متر و عرض 11 سانتی‌متر را داراست. در این پاشنه علاوه بر میلگردهای کششی اصلی و تقویتی، اتصالات زیگراگ‌ها با این میلگرد وجود دارد. ازجمله کاربرد های مهم و اصلی تیرچه پاشنه بتنی در سقف بوده که در ادامه آن را شرح می‌دهیم.
کاربرد تیرچه بتنی چیست ؟
کاربرد تیرچه پاشته بتنی در سقف
  • این بتن تحت عنوان عضو کششی سقف عمل می‌کند. نقش آن محافظت از سقف در برابر حملات اسیدی و حرارت‌های مختلف است. هم‌چنین در محیط‌هایی که احتمال خورندگی بالایی وجود دارد، این بتن مانع آسیب‌دیدگی بتن‌های کششی است.
  • در صورت اجرای مناسب، در حین اجرای بتن اصلی سقف بتن پاشنه، تیرچه به عنوان عاملی در کاهش شمع‌گذاری در زیر سقف و افزایش سرعت کار و نیز کم کردن هزینه اجرای سقف می‌باشد. در واقع مجموعه بتن پاشنه و میلگردهای کششی، در برابر لنگر‌های ناشی از بار اصلی بتن مقاومت زیادی دارند. مجموعه تیرچه پاشنه بتن، هم‌چنین نیاز به شمع‌گذاری را کم‌تر می‌کنند.
  • در آخر این عضو سبب ایجاد یکپارچگی بین پاشنه و تیرچه بتن اصلی می‌شود.
کلام آخر
ساختمان‌سازی زیر مجموعه کارهای حساس و با دقت محسوب می‌شود. لذا برای شروع کار باید تمامی جوانب را در نظر گرفت و با علم و آگاهی کامل نسبت به تهیه مصالح، نقشه ساختمان و روند کاری اقدام کرد. سقف مهم‌ترین عضو ساختمان است. از این رو باید به گونه‌ای ساخته شود که مقاومت و استحکام لازم در برابر تمام آسیب‌های احتمالی داشته باشد. تیرچه بتن و بتن پاشنه در ساخت سقف نقش مهمی را ایفا می‌کنند. برای راهنمایی و مشاوره در این زمینه با همکاران ما در شهر مفتول از طریق شماره 54483_021 در ارتباط باشید. ما آماده پاسخگویی به شما هستیم و بهترین محصولات مفتولی از انواع توری حصاری گرفته تا رابیتس و مفتول گالوانیزه و مفتول مسوار را در اختیار شما قرار می‌دهیم.
 

سیم مفتول گالوانیزه چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

۲۰ بازديد
از جمله محصولات اولیه که در ساخت و تولید انواع توری و اقلام فلزی استفاده می‌شود، سیم مفتول و یا مفتول گالوانیزه است. به همیت علت مفتول گالوانیزه از جمله مهم‌ترین و پرکاربردترین محصولات مفتولی به حساب می‌آید. کاربرد سیم مفتول گالوانیزه گسترده است. لازم است بدانید از جمله کاربرد مفتول گالوانیزه ، ساخت توری مش، توری حصاری و توری مرغی است. اما سیم مفتول گالوانیزه چیست ؟ این محصول چه کاربردهایی دارد؟ در ادامه در پاسخ به سوال مفتول گالوانیزه چیست توضیحاتی در اختیار شما قرار خواهیم داد.
سیم مفتول گالوانیزه چیست؟
در پاسخ به سوال سیم مفتول گالوانیزه چیست باید گفته شود مفتول گالوانیزه یا مفتول سفید، یک محصول فولادی است. این سیم با سطحی از فلز پوشیده شده است. این مفتول از مفتول سیاه ساخته می‌شود.
این محصول از طریق فرآیند گالوانیزاسیون و به روش نورد گرم و سرد ساخته می‌شود. طی این فرآیند فلزی به نام Zn سطح مفتول سیاه را می‌پوشاند. در نتیجه محصول از خوردگی و پوسیدگی در امان می‌ماند.
سیم مفتول گالوانیزه چیست؟
ویژگی های سیم مفتول گالوانیزه چیست ؟
سیم مفتول گالوانیزه دارای خواص ضد‌زنگ است. در برابر اکسید شدن و رطوبت نیز بسیار مقاوم است. این مسئله سبب استحکام بالای آن در برابر آب‌و‌هوای مختلف و نامساعد خواهد شد.
وجود عنصر کربن در مفتول گالوانیزه سبب نرم و سخت شدن این محصول می‌شود. اگر این محصول دارای کربن بیش‌تری باشد سیم مفتولی سخت تولید خواهد شد. و در نهایت در صورتی این مفتول انعطاف‌پذیر و نرم می‌شود که دارای کربن کم‌تری باشد.
سیم مفتول گالوانیزه اغلب دارای سطحی صاف، صیقلی و براق است. همچنین از طول عمر بالایی برخوردار است. این محصول نگهداری و نصب راحتی داشته و تعمیر آن به راحتی انجام می‌شود. از این رو خرید سیم مفتول گالوانیزه مقرون به صرفه خواهد بود. شما می‌توانید از شهر مفتول با قیمتی مناسب مفتول گالوانیزه‌ای با کیفیت تهیه نمایید.
کاربرد سیم مفتول گالوانیزه چیست ؟
مفتول گالوانیزه یک محصول پر کاربرد است. در موارد مختلفی خواه به عنوان مواد اولیه برای تولید محصولات دیگر و خواه به صورت مصرف مستقیم به کار گرفته می‌شود.
به عبارتی مفتول‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی هستند که در ساختمان‌سازی دارای کاربرد‌های فراوانی‌اند. سیم مفتول گالوانیزه نیز از این قاعده مستثنی نیست. از این محصول در صنایع مختلف و به روش‌های گوناگونی استفاده می‌شود.
همان‌طور که در مطالب فوق ذکر شد، سیم مفتول گالوانیزه دارای مقاومت و استحکام بالایی است. از این رو از این محصول می‌توان برای ایجاد امنیت استفاده نمود. به این صورت که از مفتول گالوانیزه در تولید انواع توری‌ها از جمله فنس، توری گابیون و... استفاده خواهد شد. در واقع این نوع توری‌ها را برای محافظت از زمین‌ها و مناطق خصوصی مورد استفاده قرار می‌دهند. حصار ساخته شده از سیم مفتول گالوانیزه از ورود حیوانات و سارقان جلوگیری می‌کند. در برخی موارد نیز، مفتول گالوانیزه در بالای نرده‌ها قرار می‌گیرد تا از صعود سارقان جلوگیری کنند. در نتیجه می‌توان گفت مفتول گالوانیزه یا مفتول سفید ، نقش مهمی در ایجاد امنیت برای محیط‌های مختلف دارد.
 سیم مفتول گالوانیزه دارای استحکام بالایی است. بنابراین در ساخت خانه‌ها و سایر ساختمان‌های بزرگ از جمله اداری و تجاری نیز کاربردهایی دارد. از این محصول می‌توان برای نصب تابلو و آیینه‌های بزرگ بر روی دیوار استفاده نمود.
کاربرد سیم مفتول گالوانیزه چیست ؟
کاربرد مفتول گالوانیزه در صنایع 
کاربرد مفتول گالوانیزه در صنایع 
به طور کلی می‌توان گفت کاربرد سیم مفتول گالوانیزه شامل موارد زیر است:
  • ساختمان‌سازی
  • حصار زنجیره‌ای
  • کابل‌های برق زره پوش
  • عناصر فلزی خم‌شده
  • دستگیره سطل
  • چوب لباسی
  • کشاورزی
  • عناصر قفسه‌بندی
  • منگنه‌های فلزی
  • سیم خاردار
  • آویز برای سقف‌های کاذب
  • تجهیزات مورد استفاده در دندان پزشکی
کلام آخر
 
در مطالب فوقبه سوال سیم مفتول گالوانیزه چیست به طور کامل پاسخ داده شد. می‌توان نتیجه گرفت که این محصول یکی از کاربردی‌ترین محصولات در صنعت مفتول است. از سیم مفتول گالوانیزه در صنایع گوناگونی که نام بردیم استفاده‌های مختلفی می‌شود. از طریق مطالب فوق می‌توانید هوشمندانه نوع گرم و سرد و نرم و سخت آن را تهیه نمایید. اگر می‌خواهید به راحتی این محصول را تهیه کرده و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر آن را خریداری نمایید، می‌توانید شهر مفتول را انتخاب کنید. برای خرید از شهرمفتول با شماره 54483_021 تماس حاصل فرمایید.